Наш Опрос:
Еще опрос?
Офіційне лого Олімпіади 2022:
Статистика |
Онлайн всего: 2 Гостей: 2 Пользователей: 0 |
|
Главная » 2014 » Март » 16 » Сім залізничних чудес Карпат
20:34 Сім залізничних чудес Карпат |
Сім залізничних чудес Карпат
У закарпатському селі
Колочава можна познайомитися з історією карпатських вузькоколійок в
найдрібніших деталях - від паровоза до ремонтних інструментів для нього,
від вагона лісорубів до маленької пічки, у якої грілися робочі. У
колекції музею - один локомотив і 10 вагонів, в кожному з яких своя
експозиція.
Спочатку вузькоколійні
залізниці в Карпатах будували для вивозу промислового лісу. З цією ж
метою деревообробна фірма відновлювала і занедбану вузькоколійку в
Долинському районі Івано-Франківської області. Але на початку 2000-х
з'явилася ідея використовувати дорогу як туристичний атракціон. Так у
промислового підприємства з'явився відділ туризму, а у вузькоколійки
нове ім'я - "Карпатський трамвай". Поїзд йде уздовж ненаселених
мальовничих берегів Мізунки, однією з найчистіших річок України.
Кушниця - колишня
кінцева станція вузькоколійки, а Анця - ласкава форма імені Ганна,
популярного в цих місцях. Давши таке ім'я дорозі, місцеві жителі
висловили своє ніжне ставлення до техніки, яка в кілька разів спростила
їх життя. Зараз дорога переживає не кращі часи: її маршрут скоротили,
періодично піднімається тема про повне закриття. Але в боротьбу за життя
вузькоколійки включилися ентузіасти: громадська організація "Боржавська
ініціатива" хоче зробити з "Анці" туристичний атракціон. Вже зараз
гості Закарпаття можуть прокотитися в вагончику з музикантами,
покуштувати страви закарпатської кухні і запити їх "офіційним" вином
залізниці.
"Золота лісова залізниця"
Проект з таким
романтичною назвою п'ять років тому запустив любитель вузькоколійок
австрієць Вольфрам Венделін. Для відновлення вузькоколійки 1888 року він
узяв оренду у держави на 49 років ділянку землі без шпал, рейок і
вагонів. На базі вузькоколійки австрієць планує створити музей з
екотуристичний центром. Ентузіастам вже вдалося прокласти частина колії,
відновити дрезину і снігоприбиральну машину.
По дорозі зі Стрия до
Мукачева поїзда проїжджають кілька тунелів. Але один з них - найдовший в
Україні тунель з пасажирським рухом: поїзди проходять під землею 1750
метрів. Інженерна споруда цікаво і як пам'ятник архітектури 1887 року.
У Ворохті, на шляху з
Івано-Франківська до Рахова, зберігся унікальний арочний міст завдовжки
130 м, який на момент будівництва в 1895 році був одним з найбільших у
світі. Тепер віадук служить тільки історичною пам'яткою, а поїзди їздять
по сусідньому сучасному мосту.
У декількох поколінь
туристів знайомство з Карпатами починалося зі старенького дизель-поїзда
"Івано-Франківськ - Рахів". І хоча в наші дні багато хто воліє більш
швидкісні види транспорту, "раховоз" залишається легендою Карпат. Поїзд
добре підходить для екскурсій: з його вікон можна побачити річку Прут і
гору Говерла, старовинний віадук у Ворохті і камінь Довбуша.
|
Категория: Карпаты |
Просмотров: 449 |
Добавил: FreeDOM
| Рейтинг: 0.0/0 |
|