Категории
Видео [72]
Новости [197]
Львов [133]
Карпаты [1160]

Наш Опрос:
Где будет Олимпиада 2022
Всего ответов: 40


Еще опрос?

Офіційне лого
Олімпіади 2022:


Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » 2014 » Март » 7 » Річка 30 мостів
22:56
Річка 30 мостів

Річка 30 мостів


Може бути, раніше ви не звертали ніякої уваги на мости. Проте наступного разу, коли ви будете проходити по знайомому мосту, запитайте себе: «Що я знаю про цей міст? Коли він був побудований?» Придивіться до нього. Чому була обрана саме ця конструкція? Потім, проходячи по ньому, подивіться вниз і запитайте себе: «Як би я обходився без нього?»

Цікавими виявилися результати пошукової роботи гуртківців Іршавської станції юних техніків з дослідження інженерних споруд – мостів  річки Боржави та найбільших її приток.  З результатів дослідження заслуговують на увагу такі факти:  при загальній довжині річки в 106 км, на сьогоднішній день правий та лівий берег з’єднують 30 мостів довжиною від 10 метрів до 220 метрів. Стосовно найстаршого мосту, то ним є міст поблизу села Імстичова, споруджений майже 100 років тому і за переказами місцевих старожилів найбільш ймовірно його будівництво стало наслідком «Верховинської акції» Едмунда Егана – за часів Австро-Угорської імперії. Конструкція мосту, довжиною 50 метрів є нерозрізною ( балка виготовлена суцільною з залізобетону і має чотири опори - дві проміжні -«бики» та дві берегові - «засади». Під час експедиції з обстеження мосту  було виявлено бетонний фрагмент огорожі з датою 1913 рік. Цю дату можна вважати датою народження мосту.

Є на річці Боржаві не тільки найстарший міст, але і один з  найкращих в архітектурному плані на Закарпатті. Знаходиться він на правій притоці річки Боржава – на річці Іршавка в центрі міста Іршава. Конструктивно він має тільки дві опори – на берегах і має довжину 50 метрів. Збудований у вигляді арки, яка окрім естетичного виду виконує важливу практичну роль – навантаження, що передаються з прогонових конструкцій опорі, мають не тільки вертикальну, а й горизонтальну складову. Збудований він був у 1924 році за часів першої Чехословацької Республіки в рамка програми розвитку транспортної інфраструктури Підкарпатської Русі. 

Третім особливим в архітектурному та історичному плані мостом через річку Боржава можна назвати залізничний міст Боржавської вузькоколійної залізниці поблизу станції Хмільник – це сталевий арочний міст, збудований в місті Вітковіце в 1896 році. Але ймовірно що на річку Боржава він  був привезений  та зібраний в 1914-1916 році замість дерев’яного. 

Результати науково-пошукової роботи, присвяченої дослідженню мостів річки Боржава, незабаром будуть представлені на захист у конкурсі першого етапу Малої Академії Наук при Іршавській станції юних техніків і, сподіваємося, стане ще одним містком, що єднає історію і сьогодення.
Категория: Карпаты | Просмотров: 404 | Добавил: FreeDOM | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: