Наш Опрос:
Еще опрос?
Офіційне лого Олімпіади 2022:
![](/logo.jpg)
Статистика |
![](/stat/1739169564)
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Главная » 2014 » Март » 7 » Річка 30 мостів
|
Річка 30 мостів
Може бути, раніше ви не
звертали ніякої уваги на мости. Проте наступного разу, коли ви будете
проходити по знайомому мосту, запитайте себе: «Що я знаю про цей міст?
Коли він був побудований?» Придивіться до нього. Чому була обрана саме
ця конструкція? Потім, проходячи по ньому, подивіться вниз і запитайте
себе: «Як би я обходився без нього?»
Цікавими виявилися
результати пошукової роботи гуртківців Іршавської станції юних техніків з
дослідження інженерних споруд – мостів річки Боржави та найбільших її
приток. З результатів дослідження заслуговують на увагу такі факти:
при загальній довжині річки в 106 км, на сьогоднішній день правий та
лівий берег з’єднують 30 мостів довжиною від 10 метрів до 220 метрів.
Стосовно найстаршого мосту, то ним є міст поблизу села Імстичова,
споруджений майже 100 років тому і за переказами місцевих старожилів
найбільш ймовірно його будівництво стало наслідком «Верховинської акції»
Едмунда Егана – за часів Австро-Угорської імперії. Конструкція мосту,
довжиною 50 метрів є нерозрізною ( балка виготовлена суцільною з
залізобетону і має чотири опори - дві проміжні -«бики» та дві берегові -
«засади». Під час експедиції з обстеження мосту було виявлено бетонний
фрагмент огорожі з датою 1913 рік. Цю дату можна вважати датою
народження мосту.
Є на річці Боржаві не тільки найстарший міст,
але і один з найкращих в архітектурному плані на Закарпатті.
Знаходиться він на правій притоці річки Боржава – на річці Іршавка в
центрі міста Іршава. Конструктивно він має тільки дві опори – на берегах
і має довжину 50 метрів. Збудований у вигляді арки, яка окрім
естетичного виду виконує важливу практичну роль – навантаження, що
передаються з прогонових конструкцій опорі, мають не тільки вертикальну,
а й горизонтальну складову. Збудований він був у 1924 році за часів
першої Чехословацької Республіки в рамка програми розвитку транспортної
інфраструктури Підкарпатської Русі.
Третім особливим в
архітектурному та історичному плані мостом через річку Боржава можна
назвати залізничний міст Боржавської вузькоколійної залізниці поблизу
станції Хмільник – це сталевий арочний міст, збудований в місті
Вітковіце в 1896 році. Але ймовірно що на річку Боржава він був
привезений та зібраний в 1914-1916 році замість дерев’яного.
Результати
науково-пошукової роботи, присвяченої дослідженню мостів річки Боржава,
незабаром будуть представлені на захист у конкурсі першого етапу Малої
Академії Наук при Іршавській станції юних техніків і, сподіваємося,
стане ще одним містком, що єднає історію і сьогодення.
|
Категория: Карпаты |
Просмотров: 404 |
Добавил: FreeDOM
| Рейтинг: 0.0/0 |
|