Церква Введенія во храм
Богородиці у приділі Юріївської – не менш вражаюча. Скоп розповідає: «Що
ми тут маємо? Це незалежна додаткова церква. Там Юрія, тут – Введенія
во храм Богородиці. Абсолютно незалежна маленька церковця зі своїм
іконостасом. Площа десь 4×4 м2. Тут теж тодішні дрогобичани намальовані.
Це
вже початок XVIII ст. Стінопис присвячений трьом Синайським горам та
усім біблійним перипетіям, що були з тими горами пов’язані. Ще дуже
цікавий момент – от є монастир св. Катерини намальований – він реально
існує і точно такий, як на стінописі».
Точне змальовування
зовнішнього вигляду монастиря Скоп пояснює тим, що для художників було
справою честі правдиво відтворити дійсність: «Ціль у художника була не
така, як зараз, коли заходиш у церкву, але тебе нічого не зачіпає.
Натомість ти заходив і реально бачив своє життя, переповнене Богом. У
стінописі повно таких деталей. Ось, наприклад, переслідують на втечі з
Єгипту Богородицю опришки, лісові браття. Певно, собі думають, якась
багатенька, зараз касу загребемо і все! (сміється). Але це свідчить, що
тут опришків не любили. От маєш реальний документальний факт».
Як
у Вірменській церкві Львова всіх дивують знаки Зодіака у стінописах,
так у дрогобицькій Введенія во храм є свій міфічний момент –
персоніфіковані пори року.
Скоп розповідає: «Це теж унікальна штука. Дивись, тут написано: «Літо рве ябка» і намальований збір урожаю.
У стінописах використовується жива розмовна українська мова